پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


گوگل ترنسلیت قهرمان جام جهانی در بر طرف کردن موانع زبانی

گوگل ترنسلیت قهرمان جام جهانی در بر طرف کردن موانع زبانی

فرانتس کافکا گفت  اگر چه  " ترجمه گوگل ترنسلیت برای تمام زبانها ضعیف بود " اما کمک شایانی به تمام تماشاچیان و مسافران جام جهانی در روسیه کرد. در این جام جهانی فوتبال، گوگل تکنولوژی پرطرفداری بود  که در طول یک ماه  به مبادله متقابل بین فرهنگی در مکان هایی پرداخت  که چندزبانگی معمول نبود.


با پایان یافتن جام جهانی 2018 محبوبیت عظیم  گوگل مشخص شده است: کاربرد گوگل ترنسلیت از زمان شروع مسابقات 30 درصد افزایش داشته که  با استفاده از تلفن های همراه بوده و محبوب ترین گزینه ترجمه از اسپانیایی به روسی بوده است. این به واسطه طرفداران مسافر از آمریکای لاتین به روسیه می باشد. همچنین 40٪  افزایش ترجمه از زبان عربی  به روسی  به چشم می خورد.  ترجمه کلماتی مثل "جام جهانی" 200 درصد و "آبجو" 65 درصد افزایش یافته است. آمار نشان می دهد که  در این جام جهانی،  افراد از ملیت های مختلف برای سپری کردن زمان هایی خوب، تلاش های فراوانی را به کمک گوگل ترنسلیت انجام داده اند.


با این حال، دلیل اصلی پیروزی گوگل ترنسلیت، این بوده  که الفبای سیریلی را هم پوشش داده است. در واقع همه ی افراد با این الفبا به راحتی به تمام کلمات روسی دست پیدا می کردند. تعدادی از طرفداران  با دوربین تلفن خود فورا به متن روسی دسترسی داشتند.

در عمل، این به چه معناست؟ گوگل می گوید  هدف آن، دنیایی است که زبان دیگر مانع کشف اطلاعات یا ارتباط با یکدیگر  نباشد ". اما خسارت وارده آشکار گوگل ترنسلیت،  این است که  به آرامی یادگیری یک زبان خارجی کمتر ضروری قلمداد می گردد. یک  خطر بزرگ در حال پیشروی است. در ماه آگوست گذشته، ارقام از Ucas نشان دادند که برنامه های کاربردی دانش آموزان بریتانیا برای مطالعه دوره های زبان اروپایی در دانشگاه در 5 سال گذشته 22.8٪ کاهش داشته و این رقم برای زبان های غیر اروپایی 17.5٪ کاهش یافته است.

گوگل ترنسلیت قهرمان جام جهانی در بر طرف کردن موانع زبانی
گوگل ترنسلیت قهرمان جام جهانی در بر طرف کردن موانع زبانی
ارسال شده در تاریخ 1397/04/25


گفتگوی آنلاین