جمعه 10 فروردین 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


جام جهانی گوگل ترنسلیت

جام جهانی  گوگل ترنسلیت

جام جهانی  گوگل ترنسلیت

با گذشت چند هفته  از بازی های جام جهانی در روسیه و تغییرات تکنولوژیکی بسیار مهم در طی این رویداد، یک نوآوری در جهان واقعی، تأثیرات فراوانی برای همه داشته است. تصویر تعریف شده از این جام جهانی، برای طرفداران سراسر جهان، میزبان ها و بازدید کنندگان یکسان بوده،  زیرا آنها تلفن های همراه خود را به یکدیگر متصل می کنند تا مکالمات به  زبان هایی  داشته باشند که هرگز یاد نگرفته اند و صحبت نکرده اند. این جام جهانی گوگل ترنسلیت است.

طرفداران (و روزنامه نگاران) در روسیه در طول ماه گذشته از برنامه های ترجمه برای همه  کار استفاده کرده اند: پیدا کردن آدرس، چت با رانندگان تاکسی، اصلاح مو ، چک کردن هتل ها،  پیدا کردن دوست و حتی معاشقه کردن.  دوربین  گوگل ترنسلیت که می تواند با اسکن تصاویر، ترجمه آنها را فراهم نماید، به طرفداران برای  خواندن منوها، نشانه ها و خواندن نام ایستگاه های مترو، حتی الفبای سیریلیک  مرموز و سخت کمک شایانی کرده است.

با این حال، به همراه بهبود و پیشرفت برنامه ها،  گوگل ترنسلیت به احتمال زیاد گسترده تر و کاربردی تر خواهند شد. این امر، ناگزیر، باعث می شود تا سفر راحت تر انجام شود، اما همچنین ممکن است بر آنچه که ما یاد می گیریم تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، می تواند نیاز به یادگیری زبان را کاهش دهد.
در واقع، طی این ماه گذشته،  مشخص شد که در آینده  برای سفر به دور دنیا، دیگر به درک  زبان  های مختلف نیازی نیست.

جام جهانی  گوگل ترنسلیت
جام جهانی  گوگل ترنسلیت
ارسال شده در تاریخ 1397/04/23


گفتگوی آنلاین