شنبه 1 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


گوگل ترنسلیت و دسترسی سریع تر به حالت مکالمه

گوگل ترنسلیت و دسترسی سریع تر به حالت مکالمه

شما از راه های مختلف می توانید با گوشی هوشمند خود به ترجمه  دست پیدا کنید و یکی از آنها گوگل ترنسلیت است.اما اگر نیاز به دسترسی دایمی دارید، برنامه گوگل ترنسلیت برای شما ضروری بوده و با توجه به تغییرات اخیر آن، کار با این برنامه کمی راحت تر شده است.

اولین تغییر قابل توجه ، از طریق تغییر سمت سرور و اضافه کردن آیکونی جدید می باشد. این آیکون جدید، دسترسی سریع به حالت مکالمه را فراهم می نماید.تغییر دوم، اضافه کردن ترجمه  پیشنهادی در هنگام تاپپ لغت یا استفاده از قلم گوشی است. این ویژگی دسترسی به ترجمه را آنقدر سریع کرده که در حد چشم بهم زدن است.

تغییر سوم  در ترجمه صدا بوده که بسیار چشمگیر است. قبلا   شما با  دکمه ای  حالت انتقال صدارا فعال می کرد ید و قرارگرفتن در حالت مکالمه با تاخیر و زمان بر بود. اما الان دیگر تفاوت زیادی بین ترجمه صدا ساده و حالت مکالمه در گوگل ترنسلیت وجود دارد.

صدا ساده شده و در منو کوچکی به شما گفته می شود که صحبت کنید. نتیجه به شکل متن بر روی صفحه ظاهر می شود. جمله اصلی در بالا و ترجمه در پایین آن قرار دارد. ترجمه های صدا همچنین  قابل ذخیره هستند  و می توانید آنها را دوباره بررسی کنید.

حالت مکالمه نمادی اختصاصی دارد و با باز کردن آن پنجره ای برای ترجمه باز می شود. دارای دو آیکون آبی و بنفش بوده که برای ترجمه دو زبان است و همچنین گزینه خودکار در وسط قرار داشته که هر دو زبان را تشخیص می دهد. یه علامت دست در حال حرکت هم در  بالای سمت راست  هست که به طرف مقابل شما نشان می دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن  بوده  و چرا شما به گوشی خود اشاره می کنید.

ساختار برنام مانند قبل بوده اما حالا بیشتر مشخص است که شما در حالت مکالمه هستید. قبلا، باید وارد حالت صدا می شدید و سپس بعد از ترجمه اولین جمله، می بایست دوباره دکمه را فشار می دادید تا حالت مکالمه به طور خودکار فعال شود.

این قابلیت از طریق تغییر سمت سرور در اخرین نسخه گوگل ترنسلیت از اوایل فوریه  فراهم شده، اما اگر به آن دسترسی ندارید باید دوباره برنامه را  نصب کنید.

گوگل ترنسلیت و دسترسی سریع تر به حالت مکالمه
گوگل ترنسلیت و دسترسی سریع تر به حالت مکالمه
ارسال شده در تاریخ 1397/04/21


گفتگوی آنلاین